Vzhledem k tomu, že lidé přes mobilní telefon nakupují stále častěji, aplikace maloobchodníků se stahují ve dvojnásobném množství oproti minulým létům a také počty transakcí provedených přes aplikace neustále rostou, mobilní kanál se stává rozhodujícím pro obchodníky. Čím dál více spotřebitelů využívá aplikace k nakupování, procházení a prohlížení produktů, čtení recenzí a také k přístupu ke kuponům a k vyhledání místního kamenného obchodu, uvádějí data společnosti Synchrony.

Podle dat společnosti Synchrony ze studie z roku 2018 Digital Study, 67 % spotřebitelů stáhlo aplikaci obchodníka. Více než polovina tak učinila speciálně pro kupon nebo slevu. Téměř polovina zákazníků stáhla aplikaci za účelem nakupování v aplikaci.
V dnešním konkurenčním prostředí není mobilní aplikace pouze další technologie pro obchodníky, nýbrž se stává nezbytným nástrojem, jak zaujmout zákazníky.
Spotřebitelé, kteří využívají mobilní aplikace, jsou pro obchodníky nejcennějšími zákazníky. Takoví zákazníci chtějí aplikace ušité na míru, přizpůsobené jejich jedinečným nákupním zkušenostem a jejich preferencím.“
Hlavními trendy jsou především:
Spotřebitelé zvyšují své nákupy prostřednictvím mobilních aplikací a v důsledku toho se mnoho obchodníků zaměřilo na tuto technologii.Digitální studie z roku 2018 ukázala, že spotřebitelé používají oproti předchozímu roku dvojnásobný počet maloobchodních mobilních aplikací (čtyři oproti dvěma) a jejich nákupní aktivita prostřednictvím těchto aplikací se výrazně zvýšila.
Mnoho obchodníků reaguje na tento trend – 47 % z nich uvedlo, že se výrazně zaměřilo na maloobchodní aplikace. Výsledkem tohoto zaměření jsou spokojení zákazníci – 83 % spotřebitelů uvedlo, že jsou spokojeni se zkušenostmi s jejich maloobchodní aplikací. To je znamení, že spotřebitelé budou v budoucnu zvyšovat nákupy pomocí maloobchodních aplikací.
Většina zákazníků si myslí, že mobilní peněženky nahradí fyzické v roce 2025. Šedesát procent amerických spotřebitelů věří, že v roce 2025 průměrný zákazník bude při nakupování používat mobilní telefon místo fyzické peněženky. I přesto, že používání mobilních peněženek se šíří pomaleji, než se očekávalo, mnoho spotřebitelů věří, že placení pomocí mobilní peněženky je nevyhnutelné.
Kdo vede tento trend? Ano, jsou to mileniálové. Překvapivě starší mileniálové (ne mladší) jsou věkovou skupinou, která má mobilní telefon neustále u sebe a je ochotna s ním platit. Šedesát jedna procent starších mileniálů je připraveno své peněženky nechat doma, zatímco 42 % populace je připraveno na změnu.
Pro maloobchodníky, kteří ještě nepřemýšleli o umožnění plateb pomocí mobilní peněženky, je teď čas vytvořit plán. Průzkum ukázal, že většina velkých obchodníků (více jak 100 milionů dolarů) již implementovala technologii mobilních peněženek (75 %), ale co se týče malých obchodníků (obrat pod 10 milionů dolarů), učinila tak teprve polovina.
Spotřebitelé pozitivně oceňují ukládání kreditních karet v aplikacích maloobchodníků. Padesát tři procent spotřebitelů uvedlo, že využívají funkci správy karet v aplikacích obchodníků. Sedmdesát sedm procent označilo funkci jako velmi cennou. Výsledkem je, že maloobchodníci rychle přidávají tuto funkci do svých aplikací a společnosti s perspektivním vývojem již tuto funkci umožňují.
Dvakrát více lidí od roku 2017 používají hlasové služby. Jeden z pěti spotřebitelů uvedl, že využívají chytré hlasové služby. Padesátiletí a mladší spotřebitelé si již zvykli hlasové služby používat, ale všechny věkové kategorie vykazují nárůst oproti minulému roku. Hlasové služby jsou stále primárně využívány k zodpovězení rutinních požadavků na vyhledávání, ale i zde je velké potenciální využití na poli nakupování, placení a zákaznického servisu.
Vypracoval: Miroslav Pekárek
Zdroj informací: Analýza společnosti Synchrony + další vlastní analýzy.