Není pátek odpoledne, je sobota dopoledne, kdy by měli všichni být doma a připravovat se na oběd. V tomto čase by asi nikdo neočekával, že uvnitř jednoho z největších nákupních center krajského města bude každý nakupující čekat aspoň 20 minut, než se prodere k pokladně.


Není to zrovna obchoďák, který vznikal primárně jako centrum pro nákup potravin, ale vzhledem k tomu, že bylo otevřeno teprve téměř před 2 lety, tak mne osobně překvapilo, že je absolutně pod dimenzované. Krize zřejmě skončila, a ačkoliv nejsou vánoční svátky nebo doba před Velikonocemi, pokladny jedou na plný plyn.
Ano, jsou tu jen klasické pokladny s obsluhou, a tak by se dalo očekávat, že třeba v brzké době se tu objeví celkem jinde vyzkoušené samoobslužné pokladny. Jenže, když se podívám do celkového prostoru, tak se skutečně obávám, že není místa, kam je dát. Asi by se klasické pokladny mohly nějak zredukovat, ale zde ten prostor skutečně není.
Kde páni S…. udělali chybu. Nepočítali, že český občan po ukončení krize začne ještě ve větší míře nakupovat? A to i v poledne v sobotu?
A tak co dál? Není třeba zoufat a trochu zabrat v oblasti digitálních technologií. Asi nehledět na doporučení pupíků a zoufat nad rozličnou kulturou lokálního trhu před trhem, kde vlastníci obchodních řetězců zkoušejí ledasco a hurá na český trh s inovacemi.
Český trh byl vždy zajímavě vnímán především jako test nových technik a myslím si, že oblast retailu a její digitalizace není výjimkou. Co takhle vyzkoušet samoobslužné aplikace v mobilu, kdy žádnou paní za pokladnou nepotřebujete? a dokonce ani již jinde tradiční Self-CheckOUT?
Autor: Miroslav Pekárek, PMG Capital