V roce 2017 dosáhly maloobchodní prodeje elektronického obchodu na celém světě 2,304 bilionu dolarů, což představuje nárůst o 24,8% oproti předchozímu roku. Mobilní platby byly klíčovým faktorem, jelikož prodej m-commerce činil 1,357 bilionu dolarů, což představuje 58,9 % digitálního prodeje – to je velký skok v podílu z 40,2 % v roce 2015.
Většina těch, kteří s nakupováním přes internet teprve začínají, platí na internetu již mobilním zařízením, konkrétně přes aplikace smart telefonů. A ve chvíli, kdy se tito lidé posunou od pouhého procházení a prohlížení produktů k jejich nakupování – počet transakcí provedených mobilním zařízením a částka utracená online se zvýší.
Nákupy v rámci m-commercese stávají čím dál častějšími, protože objem zboží a průměrná utracená částka v roce 2017 vzrostla. Každý region zaznamenal výrazný nárůst podílu mobilních plateb v rámci celého elektronického obchodu. V Asii a Tichomoří tento podíl vzrostl z 70,3 % v roce 2016 na 76,1 % v roce 2017. V západní Evropě, kde tablety hrají svou roli v mnoha zemích, se ve stejném období zvýšil z 31,3 % na 35,4 %.

Pokud jde o celkový maloobchodní prodej po celém světě, m-commercedosáhl v loňském roce 6,0 %. Očekává se, že do roku 2021 se tento podíl zdvojnásobí na 12,7 %, to vše v důsledku pokračujícího růstu v oblasti m-commerce, zejména v Asii a Tichomoří.