PayLikeMe

Be smart, be easy, be digital
  • Home

  • Forum

  • Nejnovější / Latest Posts

  • Studio 3

  • Blog

  • About

  • More

    Use tab to navigate through the menu items.
    Chcete-li vidět, jak to funguje, přejděte na zveřejněný web.
    • Kategorie
    • Všechny příspěvky
    • Mé příspěvky
    miroslav.pekarek
    30. 9. 2018

    CO JE PSD 2.0 (DÍL 4.). PROVOZOVATELÉ PLATEBNÍCH TERMINÁLŮ BUDOU POD VELKÝM TLAKEM

    v PSD2

    PSD 2.0, jak jsem již popsal v minulých dílech, má za cíl kromě ochrany spotřebitelů také především liberalizaci platebního světa.


    V tomto díle se zaměříme především na to, jak tato nová norma ovlivní standardní použití platebních karet z pohledu provozovatelů platebních terminálů.


    Pro ty z vás, kteří by měli problémy s porozuměním všech termínů, doporučuji se podívat na odkaz: Naučný slovník


    Před tím, než začneme, je zapotřebí si zopakovat hlavní zásady, jak probíhá tzv. POS Acquiring. Acquirer je platební společnost, která má smlouvu s obchodníkem. Acquirer je odpovědný za zpracování karetních transakcí a zároveň účtuje poplatky obchodníkovi dle kontraktu. Dále je také povinen platit vydavateli karty poplatek za zprostředkování platby dle dohodnutých pravidel.


    A právě poplatek za provedení transakcí platební kartou ve většině případů způsobuje, že někteří obchodníci stále odmítají akceptovat karty anebo i nadále probíhají složitá a náročná jednání mezi acquirery a obchodníky o snížení těchto poplatků.


    PSD 2.0 platby díky své otevřenosti a zároveň možnosti provádět platby on-line se bude zákonitě stavit na stranu obchodníka a jejich provozovatelé automaticky budou nabízet služby, které jsou od své podstaty levnější. Tedy v konečném důsledku budou nabízet levněji zprostředkování platby on-line.


    Bude sice ještě asi i otázkou času, kdy tzv. „Třetí strany“ dokážou nahradit standardní a jednoduché „pípnutí“ na platebním terminálu „pípnutím“ na mobilním telefonu klienta a jeho elektronickém potvrzení přímo na pokladně obchodníka. Ale na druhou stranu bych nepodceňoval možnosti nových typů SW developerů, kteří nebudou zatíženi diskuzemi na téma PCI-DSS, PA-DSS a P2PE a tak dále.


    Asi největší slabinu v PSD 2.0 vidím v integraci do již fungujících integrovaných řešení obchodních řetězců, kde trvalo roky se přizpůsobit všem různým nastavením. I zde bude záležet na motivaci ušetřit a zároveň nabídnout jednoduchou integraci s věrnostními systémy, která u integrace s lokálními EFT řešeními je prakticky nemyslitelná.


    Těším se na dobu, kdy například v obchodním řetězci TESCO si pípnu svojí klíčenkou TESCO Club a rovnou na závěr transakce automaticky potvrdím platbu na svém mobilu a už nebudu muset vytahovat platební kartu. Vzhledem k tomu, že veškerá bezpečnost je realizována v rámci aplikace v mobilu ve spojení s bankou, která vede můj účet, tak absolutně odpadá starost na straně obchodního řetězce. Je jasné, že vždy se bude jednat o projektovou integraci, ale i tak to stojí za to vyzkoušet.


    Na otázku, zda se teď mají acquireři bát, odpovídám, že prostor v oblasti bezhotovostních plateb je stále otevřen pro všechny.


    Pro ty z Vás, kdo stále nemá úplně jasno o jednotlivých rolích PSD providerů, jsem pro Vás připravil toho jednoduché schéma.



    Autor: Miroslav Pekárek

    0 komentářů
    0 komentářů

    © 2018 - 2020  PMG Capital s.r.o.

    Logo_Trans_white.png

    Get Social

    • Grey Facebook Icon
    • Grey Twitter Icon
    • Grey Google+ Icon
    • Grey LinkedIn Icon
    • Grey YouTube Icon